Nyhetsarkiv

  • New Wave Norway og Craft på plass i nytt showrom
    Publisert: 18.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    I august flyttet de inn, nå er alt på plass i det splitter nye showrommet til storgrossisten New Wave Norway AS.

    Les saken
  • Forventer vekst for sportsbransjen i 2020
    Publisert: 17.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Vi vil antagelig få mer å handle for til neste år, viser Virkes prognoser. For dette året ser ut til å ende med en verdivekst på -1 prosent for sportsbransjen. Detaljhandelen totalt sett vil gjøre det bedre og forventes å få en vekst på 2,5 prosent i år, viser prognoser fra Virke.

    Les saken
  • Messerapport fra Eurobike 2019
    Publisert: 12.09.2019 Forfatter: Mattias Björklund, Birgitte S. Skjerven

    1400 utstillere viste sine råeste nyheter på den tre dager lange megamessen, Eurobike 2019. Her er noen highlights plukket ut av våre rullende kolleger i svenske Sportfack.

    Les saken
  • Ultimate Nordic AS kjøper We Ski AS
    Publisert: 11.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    - Dette var en mulighet som åpnet seg. Oppkjøpet vil styrke satsingen vår innen kategorien vintersport, sier Ingulf Horn, daglig leder i Ultimate Nordic. Fra 1. oktober vil We Ski inngå som et selvstendig datterselskap under Ultimate Nordic AS.

    Les saken
  • Bråstopp for nettbutikker
    Publisert: 09.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Etableringsrushet av nye nettbutikker er erstattet av en konkursbølge og resultatfall. Kundene shopper stadig mer på nettet, men for mange norske nettbutikker er utviklingen alt annet enn lukrativ. Over halvparten av netthandelsselskapene gikk med underskudd i fjor, ifølge tall fra Virke.

    Les saken
  • Dette vil de politiske partiene gjøre for folkehelsa
    Publisert: 04.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Vet du hvilket politisk parti du skal stemme på 9. september? Sportsbransjen spurte ni partier hva de vil gjøre for å fremme fysisk aktivitet om de får sjansen. Uansett resultat, er det mye som tyder på at vi vil få bedre tilgang på flerbrukshaller og idrettsanlegg.

    Les saken
  • Helly Hansen blir ny utstyrleverandør for 71° nord
    Publisert: 02.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Helly Hansen blir ny samarbeidspartner for reality-programmet 71° nord. Avtalen innebærer at merkevaren skal levere tøy til deltakere og teamet bak kamera når en ny sesong av 71° nord kommer på skjermen 10. september.

    Les saken
  • Et umettelig marked for sneakers
    Publisert: 30.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Markedet for sportssko vokser mer og raskere enn alle andre kategorier innen sportsmarkedet. De største driverne er veksten i det kinesiske markedet og en fortsatt sterkt økende sneakers-trend.

    Les saken
  • Puma åpner nytt univers
    Publisert: 02.09.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Puma åpner i dag sin egen butikk på 5th Avenue i New York. I deres nye merkevare-univers viser selskapet at det er på høyde med de beste når det gjelder å skape unike opplevelser i butikken.

    Les saken
  • Bosch eBike Systems og MAGURA styrker samarbeidet
    Publisert: 29.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Bosch eBike Systems og MAGURA inngår et tettere samarbeide for å kunne yte bedre service og distribusjon i de europeiske markedene.

    Les saken
  • Sportskjedene henter seg noe inn i andre kvartal
    Publisert: 23.08.2019

    Sportskjedene omsatte for 8,6 prosent mindre i første kvartal 2019 mot 2018. I andre kvartal endte omsetningen 1,5 prosent lavere enn på samme tid i 2018. Sportskjedene har konkurrert mot et meget godt 2018, og er fem prosent bak første halvår sammenlignet med tilsvarende periode året før. Det er likevel 1.5 prosent bedre enn omsetningen i første halvår 2017.

    Les saken
  • Columbia satser i Norden med nytt hovedkontor på Lysaker
    Publisert: 23.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Kyrre Ufert Lømo er ny Regional Director Nordics for Columbia Sportswear Company som eier merkevarene Columbia, SOREL og Mountain Hardwear. Det verdensomspennende outdoor selskapet, satser nå friskt med nordisk markedssjef og nytt nordisk hovedkontor og showroom på Lysaker rett utenfor Oslo

    Les saken
  • Sport 1 flyttet sommermessen til juni
    Publisert: 20.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Sport 1-kjeden flytter sommermessen for sko og tekstil til juni og blir en forlengelse av NORSPO.

    Les saken
  • Vil gi utenlandske nettbutikker tollfritak
    Publisert: 20.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Finansdepartementet vil gi tollfritak for varer opp til 3000 kroner som handles i utenlandske nettbutikker. Det vil bety fra vondt til verre for norsk sportsbransje.

    Les saken
  • Lederskifte i Hestra
    Publisert: 19.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Anton Magnusson tar over som administrerende direktør for HESTRA-handsken AB og Martin Magnusson & co AB.

    Les saken
  • Gresvig legger ned G-sport
    Publisert: 16.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Gresvig AS vil samle alle butikkene sine under merkevaren Intersport og bygge et tettere samarbeid med Intersport International.

    Les saken
  • Sweet Protection og Northug sponser Norges første profflag i sykkel
    Publisert: 15.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Uno-X som har opprettet et norsk, profesjonelt sykkellag på herresiden, stilte med sine nyeste sponsorer for 2020 under Arctic Race of Norway.

    Les saken
  • Tufte Wear på plass i nye lokaler
    Publisert: 15.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    I løpet av sommeren har Tufte Wear flyttet og kommet godt i gang i nye lokaler på Lysaker Torg 4.

    Les saken
  • Anton Sport-eiere kjøper Milsluker`n
    Publisert: 13.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Mobo Sportsholding AS, eierselskapet til Anton Sport-kjeden, har inngått en intensjonsavtale om å kjøpe Milsluker’n.

    Les saken
  • Nike starter abonnementstjeneste med barnesko
    Publisert: 13.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Denne nye klubb-baserte abonnementstjenesten for barn har fått navnet Nike Adventure Club. Dette er bare starten på flere nye tjenester som er på vei, røper selskapet.

    Les saken
  • Adidas øker inntektene, men frykter valutakrig
    Publisert: 12.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Adidas leverte et resultat etter skatt på 531 millioner euro, opp 34 prosent fra sammeperiode i fjor. Inntektene økte med 4,7 prosent til 5,5 milliarder euro. Inntektsveksten var i hovedsak drevet av virksomheten i det Kinesiske markedet og fra netthandelen.

    Les saken
  • SAS åpner direkterute til den nye flyplassen ved Trysil
    Publisert: 12.08.2019

    I slutten av desember begynner SAS å fly fra London, København og Aalborg, til den nye flyplassen som er ligger midt mellom Trysil og Sälen, Norges og Sveriges største skisteder.

    Les saken
  • Året ble bra for mange i sportsbransjen
    Publisert: 06.08.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Flere internasjonalt store merkevarer med produkter innen hardvaresegmentet opplevde et bedre 2018, sammenlignet med året før.

    Les saken
  • Active Brands tjener fortsatt godt, men mindre enn før
    Publisert: 05.08.2019

    Active Brands tjente i overkant av 70 millioner kroner i fjor. Svært godt salg av spesielt Kari Traa- og Dæhlie-produkter førte til at Active Brands gjorde tidenes salgshopp og tjente rundt 100 millioner kroner i 2016. De to siste årene har omsetningen fortsatt veksten, mens resultatet før skatt har gått noe ned.

    Les saken
  • Norrøna stoppet opp etter åtte år med vekst
    Publisert: 05.08.2019

    Norrøna ble i fjor innhentet av tøffe tider for bransjen og store forsinkelser, noe som preget resultatet.

    Les saken

Kalender

Annonse