Puma åpner nytt univers
Publisert: 02.09.2019
Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Puma åpner i dag sin egen butikk på 5th Avenue i New York. I deres nye merkevare-univers viser selskapet at det er på høyde med de beste når det gjelder å skape unike opplevelser i butikken.
Konkurrenten Nike åpnet sitt univers på Fifth Avenue
i New York i fjor og store forhandlere som Macy ' s har også hevet seg på trenden om å levere nye konsepter
til sine kunder.
Personlig tilpasning
I butikken på
ca. 1700 kvm har Puma investert tungt i ny teknologi for å gi kundene sine unike
opplevelser. Her kan besøkende spesialtilpasse sine klær, sko og tilbehør med maling, farging,
batikk, applikasjoner, broderi, 3D-strikking, laserprinting og smart gjenbruk,
ifølge Puma. Besøkende kan også få se produkter de liker i andre farger og
stilarter gjennom iMirror, smart-speil i butikken, og trykke på en knapp i
speilet om de ønsker assistanse av betjeningen.
Rom for lek
Målet med denne blandingen av butikk og kule opplevelser er
naturligvis å trekke kunder inn i butikken, men like viktig er det å etterlate
en positiv relasjon til merkevaren.
Trenger man en
liten pause fra produktfokuset kan man for eksempel sette seg inn i en
simulator å rase gjennom New Yorks gater som profesjonell formel 1-sjåfør. Ivrige fotball-fans og -spillere vil antagelig ha glede av å få teste ut Pumas nyeste fotballsko på terning med profesjonelle fotballspillere som Antoine Griezmann og Romelu Lukaku i
butikkens egen simulator som inviterer til San Siro Stadium. Basketballfans er
også en viktig kundegruppe for Puma, de kan oppleve high-end
teknologi som QR-koder for hvert produkt fra en storskjerm i lokalet.