Nyhetsarkiv

  • Fremtidens shoppingsenter
    Publisert: 20.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Instagram har tatt nok et steg videre for å bli en fullverdig handelskanal. Mandag annonserte selskapet at det vil bringe en kassafunksjon til sine Mobile Apper for å korte ned kjøpsprosessen.

    Les saken
  • «E-handel er fremtiden i mange markeder»
    Publisert: 19.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Adidas ser "enorme muligheter" innen e-handel, sa Kasper Rorsted, den danske sjefen i Adidas da selskapet presenterte resultatet for 2018. Resultatene overgikk analytikere forventninger, men Adidas forventer en stagnasjon i det amerikanske markedet første halvår på grunn av leveringsproblemer.

    Les saken
  • Ny daglig leder i Dale of Norway
    Publisert: 14.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Lars Andreas Midtgaard er konstituert som ny daglig leder i Dale of Norway as

    Les saken
  • Anta har kontroll på Amer
    Publisert: 14.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Denne uken ble det kjent at partene er enige. Nå gjenstår det for Mascot Bidco Oy-konsortiet å få kjøpt opp de resterende ca. 5 prosent av aksjene før full overtagelse av Amer i boks.

    Les saken
  • Nytt og effektivt hos Ramo
    Publisert: 13.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Hos Ramo var det alle mann til pumpene da de flyttet hele driften til nye lokaler. I løpet av fire dager stilte alle ansatte opp og flyttet hele lageret og showrommet fra Lørenskog til Hvamsvingen på Skjetten.

    Les saken
  • Norske toppspillere må bruke barnesko
    Publisert: 08.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    NRK har kartlagt skoutfordringene blant spillerne i Toppserien. 214 spillere, som tilsvarer 85 prosent av spillerne på øverste nivå, har svart på undersøkelsen.

    Les saken
  • Nansen og snupunktet er blitt ny merkevare
    Publisert: 07.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    I 1895 forsøkte Fridtjof Nansen og Hjalmar Johansen å nå Nordpolen som de første i verden, men de måtte snu på 86° 14'N. Nå har polfareren og snupunktet gitt navn til en helt ny satsing. Butikken heter Nansensport og merket, 86° 14'N.

    Les saken
  • Amazon legger ned pop-up-butikkene
    Publisert: 07.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Nettgiganten Amazon stenger alle sine 87 pop-up butikker og avslutter dermed det flerårig eksperiment med de små gateplan-butikkene.

    Les saken
  • Nordmenn handlet for over 49 milliarder på nettet ifjor
    Publisert: 07.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Det betyr at hver nordmann i snitt brukte 2095 norske kroner per måned på netthandel i 2018. Det er en firedobling siden 2008.

    Les saken
  • Bekymret over lite fysisk aktivitet blant barn og unge
    Publisert: 01.03.2019

    Det er bekymringsfullt at aktivitetsnivået til barn og unge ikke har økt, mener avdelingsdirektør Jakob Linhave i Helsedirektoratet.

    Les saken
  • Ski er best på snø
    Publisert: 01.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Vintersportmessen ON SNOW er et mekka for sportsbransjens vintersportentusiaster. For 21. gang går skitest og vintersportmessen «On Snow» av stabelen, ved Vestlia Resort på Geilo. Her kan man teste både alpin- og langrennsutstyr i sitt rette element – på snø.

    Les saken
  • På toppen, igjen
    Publisert: 01.03.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Nike er igjen kåret til verdens mest verdifulle klesmerke av Brand Finance. Merkevaren er estimert til en verdi på 32.4 milliarder amerikanske dollar. Zara og Adidas rykker oppover på listen blant de 10 med høyest verdi, mens HM faller ned til 4. plass. Den japanske kjeden Uniqlo er det raskest voksende klesmerke blant de 10 største, med en årlig vekst på 48 prosent.

    Les saken
  • Charles Wolf Joner går til Mustad
    Publisert: 25.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Charles Wolf Joner går fra stillingen som daglig leder i Pure Fishing Norge, og starter hos Mustad 1. mai 2019. Han skal bygge opp Mustads virksomhet i Europa, Midtøsten og Afrika. Nylig tok selskapet tilbake ansvaret for distribusjonen sin i Norge, nå vil de utvide og bygge opp sin egen digitale salgskanal.

    Les saken
  • Knallår for sportsbransjen
    Publisert: 21.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Sportskjedene solgte sportsutstyr for over 14,2 milliarder kroner i 2018. Det er ny rekord.

    Les saken
  • Etablerer seg i nye markeder
    Publisert: 19.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Nordens største sportsbutikk på nettet, åpner for nye markeder. Neste stopp er Frankrike.

    Les saken
  • Under Armour rydder opp
    Publisert: 18.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Under Armour har ryddet kraftig opp i utvalg og salgskanaler, og fortsetter riggingen til en mer kostnadseffektiv drift

    Les saken
  • Treffer godt med nye strategi
    Publisert: 18.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Puma vokser nå raskere enn sin tyske rival Adidas og markedsleder Nike. Kampanjer på sosiale medier i partnerskap kjendiser som Selena Gomez har gitt merkevaren et solid løft.

    Les saken
  • Historiefortelling på høyt nivå
    Publisert: 15.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Filmen "Amundsen" om polfarer Roald Amundsens liv hadde premiere 15. februar. Jørgen Amundsen og Erik Friis, barndomsvennene og grunnleggerne av Amundsen Sports, kunne antagelig ikke fått bedre hjelp til å fortelle historien om inspirasjonskilden sin.

    Les saken
  • Aksel Lund Svindal fortsetter i skibransjen
    Publisert: 14.02.2019

    Aksel Lund Svindal, som avsluttet sin alpintkarriere med å ta VM-medalje i utfor i helgen, fortsetter sitt samarbeid med skiprodusenten HEAD, avslørte renndirektør Rainer Salzgeber under den avsluttende HEAD-festen for Lindsey Vonn og Aksel Lund Svindal i Åre søndag, ifølge TV 2.

    Les saken
  • Går for gull!
    Publisert: 13.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Dæhlie Sportswear står bak den avanserte racingdrakten som skal hjelpe landslaget å gi det lille ekstra når det jages om sekunder under den nordiske skifesten i Østerrike.

    Les saken
  • XXL med magert resultat i fjerde kvartal
    Publisert: 12.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Konstituert XXL-direktør Tolle Grøterud la frem sitt første kvartalsresultat tirsdag morgen. Der kom det frem at sportskjedens bruttomargin sank i de fire store nordiske landene og Østerrike. Det er ikke selskapets sjef fornøyd med.

    Les saken
  • Amazon og Alibaba suser videre
    Publisert: 08.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Hva skjer med nettgigantene? Like etter at både Asos og Zalando slapp sine resultatvarsler, kom Alibaba og Amazon med uventede tall. De to store haiene i andedammen, som blant annet opererer stort i sportsbransjesegmentet, rapporterte nylig om høyere avkastning enn forventet, til tross for lavere salgstall enn forventet.

    Les saken
  • Prisdryss for norske produsenter på ISPO
    Publisert: 06.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Devold vant den gjeveste prisen under Scandinavian Outdoor Awards på ISPO. Mens Aclima fikk prisen for mest bærekraftige produkt.

    Les saken
  • Rekordmange utstillere på ISPO
    Publisert: 06.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Aldri før har så mange utstillere rigget seg opp på verdens største sportsutstyrsmesse, ISPO i München. 2943 utstillere fra 56 forskjellige land var samlet i 18 ulike haller, fra 3. til 6. februar.

    Les saken
  • Satser for fullt
    Publisert: 01.02.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven

    Espen Hinsch og Brage Eriksen er herrene bak selskapet HappyNorwegian og den lille preppestativtet Mr.Gripy. Nå tar de med seg de oransje bukkene og kjører til München, for å søke lykken sammen med andre lovende start-up-bedrifter på ISPO-messen 3. til 6. februar.

    Les saken

Kalender

Annonse