Fremtidens shoppingsenter
Publisert: 20.03.2019
Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Fremtidens shoppingsenter er også en plattform på telefonen.
Instagram har tatt nok et steg videre for å bli en fullverdig handelskanal. Mandag annonserte selskapet at det vil bringe en kassafunksjon til sine Mobile Apper for å korte ned kjøpsprosessen.
Med kassafunksjonen kan du lagre betalingsinformasjonen din i Instagram for å korte ned kjøpsprosessen. Til gjengjeld tar Instagram en salgsavgift
av forhandlere.
Testversjon
Foreløpig
er dette en betaversjon som kun vil være tilgjengelig i det nord-amerikanske
markedet en god stund fremover. Mer enn 20 merker er blant de første som får ta i bruk denne
funksjonen, testbrukerne er blant
annet Nike, Adidas, Uniqlo, Warby parker, H&M og Zara.
Alt i appen
Kjøpsprosessen
vil foregå slik at det du kan kjøpe i appen vil
ha en stor blå "Checkout på Instagram"-knapp
under bildet. Trykker du på denne, så blir du bedt om å oppgi e-postadressen din slik at selgeren kan fullførebestillingen. Derfra angir du leverings informasjon og betalings måte, og etter å ha gjennomgått detaljene kan du legge inn bestillingen. Tidligere har et kjøp på Instagram krevd en pop-up Web-visning av forhandlerens nettsted, der brukerne ofte har forlatt sine handlekurver i frustrasjon. Instagram håper at muligheten til å fullføre kjøp inne i appen vil inspirere flere til å handle mer gjennom deres kanal - og dermed bygge opp en ny virksomhet for morselskapet Facebook. Facebook har nemlig nylig signalisert at det forventer handel og utbetalinger til å representere fremtiden for selskapet.
Når denne tjenesten vil bli
tilgjengelig i Norge er fremdeles veldig usikkert.