32
Sport
// 7/2015
Tekst og foto:
Håvard Solerød
1. Hvem er din butikks største konkurrent?
– Netthandel og andre sportsbutikker i nærområdet
2. Hva vil du si er den største fordelen ved å være tilknyttet en
kjede?
– Vi får god hjelp på innkjøpssiden. De lager innkjøpsmesser for oss og
har et suppleringslager gjennom sesongen. I Sport 1 bestemmer vi selv
noe av varepakken og alle butikkene har et lokalt tilpasset vareutvalg.
3. Hvor lojale er kundene i ditt nærområde?
– Vi har etter hvert opparbeidet oss en lojal kundegruppe blant
fastboende og hyttefolk.
4. Hva er ditt inntrykk: Setter kunden service/kunnskap eller pris
først?
– Service og kunnskap er det viktigste, I tillegg vil de ha en god pris.
5. Hvor sterkt står merkevarene etter din oppfatning i det norske
markedet i dag?
– Merkevarene er bærebjelkene i varesalget, det er merkevarene som
trekker folk. Men vi må også ha alternative og rimeligere varer.
6. Savner du de store nyvinningene i sportsbransjen de senere
årene?
– Det kommer stadig nye produkter og forbedringer.
7. Hva tror du blir det neste nye hotte produktet/den nye trenden
i sportsbransjen?
– Jeg tror det vil skje mye på sykkelfronten, spesielt el-sykler vil komme
mye sterkere. El-sykkelen er bare i startgropen nå.
Lie Sport & Fritid på Gol
Beliggenhet:
Gol sentrum i Hallingdal
Kjedetilknytning:
Sport 1
Butikksjef:
Ivar Lie, butikken grunnlagt i 1947.
Omsetning:
cirka 11 millioner kroner i 2014
Antall årsverk:
3,5
Butikkareal:
200 kvadratmeter
-El-sykkelen er bare
i startgropen
TRO PÅ EL-SYKKELEN :
–El-sykkelen er bare i startgropen og vil komme
sterkt de neste årene, tror butikksjef Ivar Lie på Gol.
BUTIKKBESØKET