Previous Page  34 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 34 / 56 Next Page
Page Background

32

Sport

// 7/2015

Tekst og foto:

Håvard Solerød

1. Hvem er din butikks største konkurrent?

– Netthandel og andre sportsbutikker i nærområdet

2. Hva vil du si er den største fordelen ved å være tilknyttet en

kjede?

– Vi får god hjelp på innkjøpssiden. De lager innkjøpsmesser for oss og

har et suppleringslager gjennom sesongen. I Sport 1 bestemmer vi selv

noe av varepakken og alle butikkene har et lokalt tilpasset vareutvalg.

3. Hvor lojale er kundene i ditt nærområde?

– Vi har etter hvert opparbeidet oss en lojal kundegruppe blant

fastboende og hyttefolk.

4. Hva er ditt inntrykk: Setter kunden service/kunnskap eller pris

først?

– Service og kunnskap er det viktigste, I tillegg vil de ha en god pris.

5. Hvor sterkt står merkevarene etter din oppfatning i det norske

markedet i dag?

– Merkevarene er bærebjelkene i varesalget, det er merkevarene som

trekker folk. Men vi må også ha alternative og rimeligere varer.

6. Savner du de store nyvinningene i sportsbransjen de senere

årene?

– Det kommer stadig nye produkter og forbedringer.

7. Hva tror du blir det neste nye hotte produktet/den nye trenden

i sportsbransjen?

– Jeg tror det vil skje mye på sykkelfronten, spesielt el-sykler vil komme

mye sterkere. El-sykkelen er bare i startgropen nå.

Lie Sport & Fritid på Gol

Beliggenhet:

Gol sentrum i Hallingdal

Kjedetilknytning:

Sport 1

Butikksjef:

Ivar Lie, butikken grunnlagt i 1947.

Omsetning:

cirka 11 millioner kroner i 2014

Antall årsverk:

3,5

Butikkareal:

200 kvadratmeter

-El-sykkelen er bare

i startgropen

TRO PÅ EL-SYKKELEN :

–El-sykkelen er bare i startgropen og vil komme

sterkt de neste årene, tror butikksjef Ivar Lie på Gol.

BUTIKKBESØKET