XXL vant også pris

Publisert: 22.05.2015 Forfatter: SPORT
XXL vant også pris
VANT: XXL mottok den prestisjetunge Retailprisen torsdag kveld. XXL-sjef Anders Fjeld sier at prisen er et resultat av godt arbeid over lang tid.

Det var ikke bare Gresvig som stakk av med pris torsdag. XXL ble kåret til fjorårets Retailer.

Årets Retailer er en pris som hedrer en aktør innen norsk varehandel som har vist en solid utvikling over tid, ikke nødvendigvis kun i 2014. I fjor var det XXL Sport & Villmark som kunne gå hjem med den gjeveste prisen av dem alle, og juryen begrunnet dette med at de har på relativt få år snudd opp ned på sin bransje og har ledet an i utviklingen ved bruk av solide retailfaglige grep i både butikkdesign, varesortiment og markedsføring.

 

Markedsleder

De har etablert seg som markedsleder og vokser langt raskere enn bransjen for øvrig - og det med solide marginer, heter det fra juryen.  XXL havner og øverst i sin bransje på Norsk Kundebarometer på både tilfredshet og lojalitet både i 2014 og i 2015. Ved børsnoteringen viste også investorene sin begeistring ved å prise kjeden til utrolige 7-8 milliarder kroner.

Anders Fjeld i XXL sier at denne prisen er et resultat av godt arbeid over lang tid.

 

Mest lojale kunder

- Mye av grunnen til at vi nå får denne prisen er det arbeidet som gjøres av alle de ansatte ute i varehusene som daglig leverer resultater i møte med gjestene, som krever høy kompetanse og kunnskap av de de møter i varehusene. I tillegg til denne prisen ble vi for få dager siden kåret for andre året på rad til den sportskjeden med de mest fornøyde og de mest lojale kundene i Norge. I 2015 oppnådde vi en 43 plass opp fra en 80 plass i 2014. XXL er i dag en av Retail kjedene i Norge med aller høyest tilfredshet og vi har en 10 plass på lojalitet blant de nesten 200 bedriften som er målt, sier Fjeld.

Tidligere vinnere av Retailprisen inkluderer Vinmonopolet, REMA 1000, Nille, IKEA og Stormberg.

 

Kalender

Annonse