Vil nett-trollene til livs

Publisert: 21.08.2015 Forfatter: SPORT
Vil nett-trollene til livs
ANTI-NETT-TROLL: Kari Traa vil nett-trollene og trakassering på nettet til livs. I går skrev hun et leserinnlegg i Aftenposten.

I går 20.august kl 15 lanserte Kari Traa tidenes første reklamefilm for merkevaren – og det ble selvfølgelig gjort på en lekent, vågalt og oppsiktsvekkende måte.

Men denne gangen ønsker man også å ta en aktiv rolle i et høyaktuelt tema for å vise at man med sin merkeidentitet ”for girls, by girls”  ønsker å støtte jenter på alle måter vi kan.

 

Trakassering

Kari Traas nye kampanje knyttes opp til en økende samfunnsutfordring, såkalte nett-troll. Folk som trakasserer andre mennesker i digitale kanaler. Dette er et globalt problem som opptar jenter over hele verden. Mange jenter som prøver å gjøre noe bra for seg selv eller andre, må tåle mye hets på nett, fordi de våger å ta en offentlig rolle.

- Vi i Kari Traa mener det er viktig å bygge hverandre opp, og gjøre hverandre sterke. Vi ønsker å vise at de som opplever dette ikke er alene og at man har støtte hos mange. Det er greit å ta til motmæle og vise at man både tørr og kan stå i mot hets. Dette er fokuset i filmen, der åtte sterke jenter bl.a. svenske Sofia, PT-Fia Sjöström, viser at de ikke lar nett-trollene vinne, men slår tilbake ved å føre trollet frem i lyset så det sprekker, sier kommersiell leder for Kari Traa, Erik Hegbom.

 

Spre budskapet 

Han sier at de ønsker så mye oppmerksomhet som mulig rundt deres nye kampanje og håper at alle samarbeidspartnerne, venner og kjente vil hjelpe dem å spre det viktige budskapet gjennom å dele filmen som ble lagt ut på facebook i går ettermiddag.

Bli med og hjelp å bli #trollfighters!

#notrollcanbreakme

Kalender

Annonse