Verdenspremiere for ny Intersportbutikk
Publisert: 13.11.2019
Forfatter: Birgitte S. Skjerven
PREMIEREKLAR. Samtidig som Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør i Gresvig, flyttet hele kjedekontoret til nye lokaler, jobbet han med relanseringen under Intersport-navnet.
Torsdag 14. november åpner Gresvig en nyskapende pilotbutikk på Sandvika Storsenter. Den nye Intersport-butikken er full av ny teknologi som byr på sømløs digital integrering mellom nettbutikk og butikk. Og selvfølgelig nye produkter fra ledende merkevarer.
– Det å
handle hos Intersport Sandvika skal være mer enn en vanlig tur i
sportsbutikken. Her skal vi kunne by på en kombinasjon av spennende
aktiviteter, inspirere til rå sportsopplevelser og gi faglige råd
gjennom våre dyktige medarbeidere. Denne butikken både fremstår og
oppleves fantastisk, men vel så mye handler den om hva du ikke ser,
sier Gresvig-sjef Lars Kristian Lindberg.
Pilotbutikken er første steget i omprofileringen
av Gresvigs G-Sport- og G-MAX-butikker til Intersport.
– I løpet av de neste månedene vil vi omprofilere
over 80 butikker til Intersport og samtidig oppgradere flere av
butikkene. Dette vil gi en tettere integrering mellom ulike butikker
og mellom fysiske butikker og netthandel. Dette skal komme kunder
over hele Norge til gode, sier Lindberg.
Fremtidens handleopplevelse
Målet har vært å lage en pilotbutikk som gir en fantastisk
handleopplevelse for alle sportskunder. I tillegg til at butikken vil
fungere som en arena der selskapet tester ut ny teknologi og
elementer som skal gi kundene fremtidens handleopplevelse.
Aldri utsolgt
Målet er at kundene aldri skal oppleve at varer er utsolgt. Om den
lokale butikken ikke har varen kunden ønsker, vil Intersport kunne
levere den dit kunden vil, enten til lokal butikk, hjem eller til
andre hentepunkter.
– Vi har alle opplevd at varen man er ute etter
ikke er på lager i den lokale butikken. Det skal vi gjøre noe med,
slik at kundene våre kan handle på egne premisser, når og hvordan det
passer dem. Det handler om å gi kundene friheten, sier Lindberg.
Som del av Intersport, verdens største forhandler
av sportsutstyr, vil butikkene i fremtiden kunne tilby et fantastisk
utvalg gjennom kombinasjonen av fysisk og digital infrastruktur for å
gi kundene en sømløs handleopplevelse.
– Vi kommer også i fremtiden til å tilby flere nye
og innovative tjenester for kundene som ingen andre sportskjeder
tilbyr i dag, sier Lindberg.
Inviterer kundene med på reisen
Kundenes tilbakemeldinger på Intersportbutikken i Sandvika vil være
viktige i utformingen av Intersports øvrige butikker. Lindberg
oppfordrer alle besøkende til å komme med både ris og ros.
– Denne pilotbutikken er til for at vi skal klare
å skape de beste handleopplevelsene for kundene våre. Læringen fra
denne butikken vil brukes i videre utvikling og er bare starten på
reisen. Vi kan ikke love at alle Intersport-butikker over hele Norge
vil være helt like, men vi kan love at vi skal jobbe beinhardt for å
skape en unik handleopplevelse i hver eneste butikk, sier Lindberg.
I tillegg til merkevarene, produktene og fagkompetansen,
vil Intersport tilby kurs- og treningstilbud i alle butikker.
– Satsningen er et viktig steg mot vår
langsiktige ambisjon om å igjen etablere Gresvig som norgesledende
innen sport. Vi gleder oss til kunder over hele Norge får oppleve våre
butikker i ny drakt, med et nytt og spennende tilbud, avslutter
Lindberg.
Om
Intersport
Med en butikkomsetning på 11,6 milliarder euro i 2018 og mer enn 5 500
tilknyttede butikker i 43 land, er Intersport verdens ledende forhandler av
sportsutstyr. Siden starten i 1968 har Intersport vokst til å bli en vertikal
detaljhandelsorganisasjon og en global omnikanal-spesialist som samhandler med
forbrukere i butikk og på nett døgnet rundt. Selskapet har hovedkontor i Bern i
Sveits.