The North Face tar over selv i Norge

Publisert: 09.09.2015 Forfatter: SPORT
The North Face tar over selv i Norge
TAR OVER SELV: The North Face skal ta mer ansvar for merkevaren selv i Norge. Outdoor har vært distributør i Norge for merkevaren i 12 år. ILLUSTRASJONSFOTO

The North Face etablerer direkte drift i Norge til høsten/vinteren 2016. Det betyr at Outdoor får en annen rolle for merkevaren i Norge etter 12 år som distributør.

Etter et langvarig og svært vellykket partnerskap har The North Face og Outdoor AS inngått avtale om å modifisere partnerskapet. The North Face har gått inn for å endre oppsettet på den direkte driften og sette i gang en overgangsfase denne sommeren, med den hensikt å ytterligere styrke merkevarens posisjon i det norske markedet. Dette kommer fram i en pressemelding som The North Face sendte ut onsdag ettermiddag.

 

Viktig marked

– Norge er et av de viktigste utendørsmarkedene i Europa og vi vil sørge for at vi er fullstendig utrustet for fremtiden, og at vi har riktig oppsett til å møte kravene til forbrukerne, sier Daniel Larsson, regionssalgsdirektør for EMEA The North Face.

De siste 12 årene har Outdoor AS representert The North Face i Norge og vært en vesentlig støttespiller for å øke The North Face' forretningsvirksomhet og merkevarens posisjon i markedet. The North Face og Outdoor AS søker nå aktivt nye og innovative måter å arbeide sammen på, som vil være til fordel for begge parter under den nye modellen for direkte driftsoperasjon i Norge. Outdoor AS vil fortsette korporativt i en prosess for å sikre en smidig overgang til den nye ordningen.  

Kalender

Annonse