Satser nå også på egne produkter
Publisert: 21.08.2017
Forfatter: Morten Dahl
PÅ MESSE: Martin Otto Fougner (t.v.) og Bai Daniel Ødegaard i Hugo Industridesign Kanu deltok på Norspomessen med egenutviklede produkter. Nå ønsker de å utvikle flere egne produkter for norsk sportsbransje. FOTO: MORTEN DAHL
Hugo Industridesign har jobbet for mange av aktørene i bransjen. Men nå ønsker bedriften å få innpass i bransjen med egenutviklede produkter.
På Norspomessen i august deltok Hugo Industridesign for andre gang. Første gang var på Norspomessen i januar der de presenterte sin nyutvikle skiclip, som skal hindre snø, grus og skitt og å komme inn fronten på langrensstøvelen.
SKICLIP:
På Norspomessen i januar stilte Hugo Industridesign med SkiClip.
Egenutviklede produkter
Hugo Industridesign er kjent for en del i bransjen, da de har bistått flere av leverandørene med produktdesign, emballasjedesign, og surcing og oppfølging av produksjon. Nå mener de tiden er inne for å få innpass i bransjen med egenutviklede produkter. På Norspomessen stilte de også denne gang med skiclip’en.
På augustmessen hadde de med seg en 3D-printer for å vise hvordan de jobber.
- 3D-printing gjør at igangsetting av nye prosjekter blirDEVOLD:
Hugo Industridesign har blant annet jobbet for Devold.
både enklere og billigere, sier daglig leder Martin Otto Fougner i Hugo Industridesign. Han er en av tre ansatte i industridesign-selskapet, som blant annet var med på å utvikle Swix’ Triac-stav. På Norspomessen viste de blant annet fram en frisbee-sekk - Guru -som var designet for Sune Sport.
Ikke så mange
- Vi håper at flere i bransjen kan dra nytte av vår erfaring med industridesign. Det er ikke så mange som driver med dette i Norge i dag. Samtidig satser vi nå på å utvikle egne produkter, som vi tror og håper det kan være bruk og interesse for i norsk sportsbransje, sier Martin Otto Fougner videre.
KARI
TRAA: Kari Traa har også benyttet seg av Hugo Industridesign.