Satser alpint midt i Oslo-gryta

Publisert: 04.11.2015 Forfatter: Morten Dahl
SATSER ALPINT: Aksel Lund Svindal kastet glans over åpningen av den nye alpinavdelingen i Sport 1 Storgata i Oslo. Her sammen med butikksjef Ida Andberg foran Phenix-veggen. FOTO: MORTEN DAHL

Sport 1 Storgata i Oslo åpnet onsdag en helt ny alpinavdeling. – Vi gjør dette for å kunne ta markedsandeler og fordi vi ønsker å tilby kvalitetsprodukter innen alpint også i byen, sier butikksjef Ida Andberg.

Det som tidligere var et lager i underetasjen i Sport 1-butikken er nå blitt en tiltalende shop-in-shop-løsning med fokus på alpint. De store merkevarene er til stedet både på hardvare og tekstil, og til forskjell fra mange av de andre by-butikkene, så satser Sport 1 Storgata på faghandel også innen dette segmentet.
SATSER ALPINT 2: Kunnskap og service står sentralt når Sport 1 Storgata satser på alpint. FOTO: MORTEN DAHL

En av de som lot seg imponere på åpningsdagen var Aksel Lund Svindal.
SATSER ALPINT 3: De «beste» merkevarene har fått plass i den nye alpinavdelingen. FOTO: MORTEN DAHL

 

- Bra for alpinsporten

- Det er veldig bra at en storby-butikk som Sport 1 Storgata gjør dette. Det er godt at innbyggerne i Oslo nå kan få et fullverdig tilbud innen alpint i sentrum av byen med høykvalitetsprodukter og god faglig kompetanse, sier Lund Svindal, som var til stedet på åpningen for blant annet å promotere Phenix. Dette er en av merkevarene som har fått en sentral plass i den nye alpin-avdelingen. Han synes det er bra for alpinsporten at et slikt tilbud nå er blitt en realitet. Vi merket oss også at Oakley, Peak Performance og Norrøna hadde fått en sentral plass sammen med Salomon, Atomic og Völkl ski.

 

Ta markedsandeler

- Hvorfor satser dere på dette, butikksjef Ida Andberg?

- Vi ønsker å ta markedsandeler og kunne konkurrere med Oslo Sportslager på kunnskap og service. Tidligere satset vi på nordisk, men dette har vi tonet noe ned. Klimaet i Oslo for langrenn er dårlig, men folk drar til fjells for å stå alpint uansett, så derfor føler vi at dette er riktig, svarer Andberg.

Det har kostet en del å investere i en egen alpin-avdeling, men butikksjefen forteller at leverandørene har vært svært positive til å bidra og hjulpet til. Hun Ser også for seg at disse kan bidra med faglig påfyll med kursing osv.

Kalender

Annonse