Rossignol Group tar over merkevaren selv

Publisert: 04.03.2016 Forfatter: SPORT
Rossignol Group tar over merkevaren selv
ENIGE: Eivind Brendsrud Andersen og House of Sensation er blitt enige med Rossignol om at merkevarene heretter skal ivaretas av Rossignol Group. FOTO: MORTEN DAHL

Rossignol Group vil overta distribusjonen av Rossignol, Dynastar, Look og Lange fra 1. juni i år.

Rossignol Group og House of Sensation AS har gjennom det siste året hatt konstruktive diskusjoner om hvordan merkevarene bør distribueres for framtiden. Begge har vært enige om at « den gammeldagse « måten å gjøre dette på blir vanskelig på sikt.

Enige
- Partene har blitt enige om en avtale som kompenserer House of Sensation as for måten selskapet har bygget opp merkevarene på, samt for fremtidig fortjeneste. Rossignol group vil overta distribusjonen av Rossignol, Dynastar, Look og Lange fra og med 1.juni 2016, sier daglig leder i House of Sensation, Eivind Brendsrud-Andersen, og legger til:
- Det har vært viktig for begge parter at kundene våre ikke skal merke noe til endringene som nå vil skje. Det skal skiftes eier, men driften vil bli veldig lik. Alle ansatte vil fortsette i Rossignol group. Markedet er i stadig endring og det er helt naturlig at merkevaren ønsker å sitte vertikalt posisjonert. Dette til det positive for alle parter.

Hovedkontor i Sverige
House of Sensation AS vil gjennom hele 2016 bistå Rossignol Group med å etablere et datterselskap i Skandinavia med hovedkontor i Sverige. Den norske delen av datterselskapet vil få kontorer i Oslo området, og de ansatte i House of Sensation vil følge med over i det nye selskapet. House of Sensation as vil gjøre hele innsalget for vintersesongen 1617, og følge opp alle kunder ut 2016. Rossignol Group vil for vinteren 1718 selge inn og distribuere alle varer selv.

Fornøyde
- Vi som aksjonærer er veldig fornøyde med denne avtalen som er gjort, både økonomisk og praktisk. Vi ønsker Rossignol group all lykke for fremtiden, avslutter Brendsrud-Andersen. House of Sensation omsatte for 92,5 millioner kroner i 2015.

Kalender

Annonse