Oppfordrer bransjen til å bidra med utstyr
Publisert: 07.10.2014
Forfatter: Morten Dahl
OPPFORDES TIL Å BIDRA: Sportsbransjen AS ønsker å gi bort sportutstyr for 100.000 kroner til en veldedig organisasjon som jobber med å få folk i fysisk aktivitet. Nå oppfordres aktørene i bransjen til å bidra, slik at organisasjonen får en hyggelig j
Sportsbransjen AS ønsker å slå et slag for de inaktive i samfunnet. Med «Hjul på jul»-prosjektet oppfordres aktørene i bransjen til å bidra med utstyr som skal gis til en veldedig organisasjon som jobber med å få folk i aktivitet.
-Vi vet at nordmenn generelt er mer opptatt av helse og mosjon enn noen gang tidligere. Likevel er det mange som ikke passer inn i dette bildet – det være seg personer med psykiske eller fysiske utfordringer eller innvandrergrupper – som er vanskelig få å i aktivitet. Med «Jul på hjul»-prosjektet skal vi gi penger til en veldedig organisasjon som nettopp jobber med å få flere folk i aktivitet, sier administrerende direktør i Sportsbransjen AS, Bård Kristiansen.
Ber bransjen bidra
Han har derfor sendt en mail til alle aktørene i bransjen der han oppfordrer de til å bidra med utstyr som kan kjøpes for en billig penge og B-varer og liknende som kan gis bort gratis og gis videre til organisasjonen. I tillegg er det behov for lagerplass og en stor trailer.
-Vi har avsatt 100.000 kroner til dette prosjektet, og når jula nærmer seg er målet at vi skal overraske en veldedig organisasjon med en trailer full av sportsutstyr til en verdi av 100.000 kroner. Prosjektet retter seg altså mot organisasjoner som jobber for å få folk i fysisk aktivitet – enten dreier som innvandrere, barn og unge eller andre grupper, sier Kristiansen videre.
Utstyr som etterspørres er sykler og sykkelhjelmer, ski, staver og skisko, joggesko, fotballer og fotballmål, håndballer, fitballs, drakter og overtrekksvester, treningsmatter, innebandy-køller,- -baller og –mål og trenings- og turtøy generelt.
Bård Kristiansen sier at utstyret skal gå til en organisasjon som drives av ildsjeler på dugnadsånd, og uten de store ressursene til å øke investeringen i sportsutstyr.
Trailer
-Det er her «Sportsbransjens jul på hjul» kommer inn. På Sportsbransjen AS’ facebook-side vil det komme en applikasjon for prosjektet, der alle som ønsker kan nominere en organisasjon som de mener fortjener gaven. Ei gruppe sammensatt av oss i Sportsbransjen AS går gjennom nominasjnene og velger ut en mottaker som virkelig fortjener gaven, sier Kristiansen.
En dag i desember vil en trailer fullastet med sportsutstyr bli kjørt til organisasjone, og Kristiansen tenker seg at både lokal- og region-media vil være med under overrekkelsen – noe som vil gi god PR både for organisasjonen som mottar sportsutstyret og for bransjen generelt.
-Bidra!
-Vi vil hele tiden jobbe løpende med PR og kommunikasjon både mot media og politiske beslutningstakere over hele landet, og jeg er ganske sikker på at dette prosjektet vil skape mye positiv oppmerksomhet for bransjen. Men vi trenger aktørene i bransjen med på laget. Vi er helt avghengig av dem for å få gjennomført dette. Jeg oppfordrer derfor alle i bransjen til å bidra med utstyr slik at vi kan få flere folk i fysisk aktivitet, avslutter den administrerende direktøren i Sportsbransjen AS.