Norspomessen øker med ca 10 % fra i fjor
Publisert: 11.08.2017
Forfatter: SPORT
OPPGRADERT: X Meeting Point er nvanet på det sterkt oppgraderte Exporama Senteret hvor Norspomessen avholdes førstkommende søndag og mandag. FOTO: OLE PETTER BRATLIE
Søndag morgen åpner Norspomessen for 30. året på rad. Det blir to dager med visning og salg av neste års kolleksjoner av sportsutstyr og sportsmoter.
Stedet er X Meeting Point (tidligere Exporama Senteret).
Stedet fremstår i helt ny drakt, med oppgraderinger til en moderne standard.
Passer Norspomessen perfekt
NY FASADE: Slik ser den nye fasaden og det nye hotellet ut. FOTO: OLE PETTER BRATLIE
-Anlegget består av de samme utstillingshallene som vi kjenner fra før, men
har i tillegg et flunkende nytt hotell med restauranter, kafeer og barer. I
tillegg er det nå en ny, funksjonell og moderne konferanse- og
møteromsavdeling, sier kommersiell leder Ole Petter Bratlie, og legger til:
- Denne oppgraderingen passer jo perfekt med at Norspomessene
i år feirer 30 års-jubileum. I tillegg er det også gledelig, for hele bransjen,
å kunne registrere at det igjen er bred oppslutning om Norspomessen. Man må
flere år tilbake for registrere oppslutning på dette nivået. Det gir signaler
om at mange av leverandørene har lagt bak seg utfordringene som toppet seg for
to, tre år siden.
Forholdene ligger til
rette
- Forholdene skulle nå være vel tilrettelagt for at sportsbutikkene og
butikkjedene kan gjennomføre effektive og riktige innkjøp for å møte
forbrukernes ønsker og behov, sier Bratlie, som legger til at det er 10 prosent
økning på messen fra i fjor.
FOREDRAG: Erik Skjerve fra SeeYou skal holde foredrag om Btukken i endring på Norspomessen.I år holdes drt et interessant foredrag av Erik Skjerve fra
research-selskapet, SeeYou. Foredraget tar for seg BUTIKKEN I ENDRING. Skjerve
deler sin innsikt og erfaring om hvordan man kan bygge lojale og
beatlingsvillige kunderelasjoner. Kunder som velger å oppsøke butikkene igjen
og igjen.