Nike mest verdifullt

Publisert: 03.06.2015 Forfatter: Morten Dahl
Nike mest verdifullt
VERDIFULLT: Nike er den mest verdifulle merkevaren innen klær og tekstil, ifølge en kåring.

Nike er ranket som verdens mest verdifulle bekledningsmerke i verden. Det har Millward Brown funnet ut.

Det er 10. gang at Millward Brown har sett nærmere på hvilke merkevarer som er de mest verdifulle på verdensbasis. På toppen troner ikke overraskende flere teknologi-bedrifter, men ser vi på merkevarer som opererer innen klær og bekledning, er Nike den merkevaren som er mest verdifull, foran Louis Vitton, Zara, Hermes og H & M. Det er med andre ord ingen andre sportsmerkevarer innen bekledning som kommer helt opp, men adidas er med blant de 10 beste innen tekstil.

 

Apple topper totalt

På totallisten finner vi ikke overraskende Apple på topp, tett fulgt av Google og Microsoft. Pluss en rekke andre teknologi-merkevarenavn- Men inne på Topp 10 er også Coca-Cola, McDonald’s og Marlboro.

Nikes topp-plassering skyldes at merkevaren har vært med på å skape en helt ny trend innen industrien med det som på engelsk kalles «athleisurewear», der spesielt veksten i såkalt atletiske sko har vært framtredende.

Kalender

Annonse