- Må bli tydeligere på hva vi står for

Publisert: 22.02.2016 Forfatter: Morten Dahl
- Må bli tydeligere på hva vi står for
MÅ BLI TYDELIGERE: Leif Holst-Liæker er Bergans’ nye administrerende direktør. Han mener blant annet at Bergans må bli langt tydeligere på hvem merkevaren er og hva den står for. FOTO: MORTEN DAHL

- Jeg kommer ikke til å erstatte Ragnar Jensen, men vi kommer til å videreføre mye av hans filosofi. Det sier Leif Holst-Liæker, Bergans’ nye administrerende direktør.

Leif Holst-Liæker tok over sjefsstolen i Bergans i desember i fjor, og har så vidt begynt å bli litt varm i trøya ved hovedkontoret på Hokksund.

Unik historie å fortelle

- Bergans har en helt spesiell og lang historie å fortelle, som vi må forvalte som gull. Særlig i møte med eksportmarkedet vil dette bli helt avgjørende, der vi ikke er så kjente ennå, sier 37-åringen. Tallene for 2015 er ikke helt klare ennå, men det ser ut til å bli en omsetningsvekst på om lag 8 prosent, som fordeler seg noenlunde likt mellom Norge og eksport.
- Med den fantastiske historien vi har å fortelle skal jeg sammen med en rekke dedikerte medarbeidere klare å gjøre Bergans ennå mer kjent utenfor Norge. Å etablere seg ute er litt som å starte på nytt igjen. I utlandet kan vi med vårt sortiment fort bli oppfattet som litt utydelige. Det er for eksempel ikke åpenbart at vi kommer fra hardvare med et utgangspunkt i sekker. Vi må bli langt tydeligere på hvem vi er og hva vi står for. Men filosofien til Ragnar Jensen kommer vi til å bringe med oss videre, men jeg skal ikke erstatte ham, det er en umulig oppgave sier Holst-Liæker.

Les mer i nyeste utgave av SPORT – nr 2 – som er ute i disse dager.

Kalender

Annonse