Lanserte sin nye kolleksjon

Publisert: 06.11.2015 Forfatter: Morten Dahl
ENDELIG: Endelig kunne Therese Johaug og Active Brands lansere den nye Johaug-kolleksjonen. FOTO: MORTEN DAHL

Det var stor festivitas da Active Brands lanserte den nye Johaug-kolleksjonen for presse, spesielte inviterte og bransjefolk i går i Oslo sentrum. Ifølge designeren er kolleksjonen preget av et skandinavisk design.

Om lag 100 mennesker var invitert til Høyer på Eger-senteret i Oslo sentrum torsdag kveld da Active Brands lanserte den nye Johaug-kolleksjonen. Therese Johaug var selvsagt midtpunktet på en kveld som var preget av motevisning av de nye plaggene som Active Brands har jobbet med en god stund.
AKTIV: Therese Johaug er ikke bare aktiv i skisporet, men også i utviklingen av sine egne nye kolleksjon. FOTO: MORTEN DAHL

 
LANSERING: Slik lanseres Johaug i Norge. Typisk skandinavisk uten å si at det er skandinavisk der Johaugs lyse hår er framtredende.

- Designet er typisk skandinavisk, sier designansvarlig for Johaug-kolleksjonen, Morten Andreassen. Han kan fortelle at Johaug selv har vært svært aktivt med i prosessen og har hatt mange innspill på hva som kan gjøres bedre osv. Andreassen forteller videre at den nye kolleksjonen, som allerede er å finne i enkelte  XXL-, Stadion- og Sport 1-butikker, ikke er en langrennskolleksjon, men at plaggene kan brukes til trening i videre forstand.

Skandinavisk

Administrerende direktør i Active Brands, Espen Krogstad, var en svært fornøyd sjef torsdag kveld, og han sier at han stor tro på at Johaug med denne nye kolleksjonen kan bli en stor hit i Norge, og etter hvert også i Sverige og Finland, der kolleksjonen vil bli solgt gjennom XXL primært.

 

Ingen «hard feeilings»

Jon Inge Gullikstad i Small Nordic, som har hatt ansvaret for merkevaren fram til nå med Johaug-hansken var fornøyd i går.

- Det er jo litt vemodig, men samtidig kommer dette til å bli veldig bra. Jeg er fornøyd med at vi har gjort en god på den første etappen for Johaug som merkevare, og ønsker både Johaug og Active Brands lykke til videre med Johaug-kolleksjonen, sier Gullikstad.

 

Kalender

Annonse