Intersport satser på omnikanal i Kina

Publisert: 11.06.2018 Forfatter: Morten Dahl
Intersport satser på omnikanal i Kina
KINA: Intersport går nye veier i Kina og satser nå sterkt på omnikanal-handel i landet. ILLUSTRASJONSFOTO

Det skjer mye i internasjonal handel for tiden, og Intersport inngår nå et samarbeid med den store kinesiske internettaktøren Alibaba for å satse på omnikanal handel i verdens mest folkerike land.

Alibaba kaller denne nye satsingen fra Intersports side som et ytterligere steg i å gjøre handelen ennå mer sømløs mellom offline og online handel. Alibaba lanserte denne løsningen allerede i 2015, men det er først nå Intersport i Kina satser på denne muligheten. Det er 24 butikker i Kina som blir en del av dette prosjektet, og en av butikkene i Beijings turiststrøk er blitt pekt ut som den viktigste. Den nye butikken gjør at kundene får en helt unik handleopplevelse samtidig som online blir en vesentlig del av handelen.


Kalender

Annonse