Helly Hansen vant pris for årets varemerke 2018 i Sverige
Publisert: 11.04.2019
Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Sjefen for Helly Hansen i Sverige, Magnus Svahn, var tilstede under kåringen og tok imot prisen. Foto: Thomas Hjertén.
Den svenske sportsbransjeforeningen Sportfack delte denne uken ut 6 priser under kåringen av «Gear of the year 2018». Vinneren i kategorien «Årets merkevare» ble norske Helly Hansen.
-Vi er veldig stolte av at en norsk merkevare har fått denne
anerkjennelsen i Sverige. 70 prosent av omsetningen vår er utenfor Norge, så
tydeligvis har vi gjort mer rett enn feil, sier en stolt Børre Hegbom,
salgsdirektør i Helly Hansen. Hegbom roser også den gode innsatsen til det
svenske teamet.
Her er vinnerne for 2018, i det svenske markedet
Årets produkt – Stiga Playoff 21
Årets varemerke – Helly Hansen
Årets svenske varemerke – Craft
Årets innovasjon – Marsblade
Årets nykommer – The Bootfitter
Årets miljømerke – Organoclick