Helly Hansen vant internasjonal opplevelsespris
Publisert: 21.05.2019
Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Helly Hansen vant pris for handelsløsningen sin.
Det norske varemerke kan vise til oppsiktsvekkende resultater i antall brukere og nye besøkende til nettbutikken.
På Europas største konferanse for kundeopplevelser, Adobe Summit 2019 in
London, vant Helly Hansen førsteprisen i kategorien "Best Commerce
Experience".
De vant blant annet på grunn av sine helhetlige opplevelser
på tvers av salgskanaler, merkevarer og lokasjoner, samtidig som selskapet skal
ha vist evnen til å kutte ned tiden på kjøp takket være innholdskvaliteten og
personalisering.
Opp i sky
I 2016 lanserte Helly Hansen et enormt stort skybasert
salgsapparat. 35 butikker bruker nå dette systemet. Det håndterer syv
forskjellig språk, og inneholder en katalog med 35000 forskjellige produkter
per butikk. Nettløsningen inneholder betalingsmetode, leveringsdetaljer, lokalt
innhold og varestatus.
Ikke bare økte Helly Hansen inntektene med 45 prosent
fra året før, men de hadde 35 prosent flere transaksjoner og 65 prosent flere
transaksjoner fra mobile enheter, sammenlignet med året før som var før den nye
plattformen kom på plass.