Helly Hansen har levert nok et år med rekordvekst
Publisert: 28.05.2019
I tråd med sin strategi leverer Helly Hansen blant annet overlevelsesdrakter og redningstøy til redningsselskapet RNLI, Royal National Lifeboat Institution. Foto: Helly Hansen.
I dag annonserte Helly Hansen sitt årsresultat for perioden 1 januar til 31 desember 2018. Selskapet har nå levert solid vekst fjerde året på rad, betydelig større enn markedet.
Omsetningen økte med 29 prosent til 3,7
milliarder norske kroner sammenliknet med året før, og driftsresultatet nådde
nye høyder med en vekst på 37 prosent.
-Teamet
leverte et sterkt årsresultat i en periode med betydelige endringer. Vi lykkes med
byggingen av et mer forbruker-orientert, fokusert og økonomisk sterkt selskap
gjennom å investere i merkevarebygging og innovasjon finansiert av økt operativ
innflytelse. Utsiktene for 2019 er positivt basert på et akselererende salg direkte til forbruker og et
sterkt engros-ledd drevet av hard jobbing i Nord-Amerika og Europa, sier Paul
Stoneham, administrerende direktør i Helly Hansen.
I 2015 utviklet Helly Hansen en ny langsiktig
vekststrategi basert på kjerneverdien om at «Helly Hansen lager profesjonelt
utstyr for å hjelpe folk å holde og føle seg levende». I løpet av de siste fire
årene har Helly Hansen derfor investert i merkevare-og produktutvikling, med
forkus på sine kjerneprodukter. Sammen med forbedret finansiell struktur og
styrkede distribusjonskanaler, har dette resultert i god vekst.