Gresvig-app vant pris

Publisert: 22.05.2015 Forfatter: Morten Dahl
Gresvig-app vant pris
VANT PRIS: Dette er app’ene som Gresvig vant retailpris for torsdag kveld. App’ene har ført til økt omsetning i Gresvigs butikker.

Gresvig vant torsdag retailprisen internmotivasjon og innsalgsaktiviteter for app’ene #gfaktor og #dinpers, som har vært med på å øke omsetningen i Gresvigs sportsbutikker.

Til sammen deles det ut 11 retailpriser, og en av dem går på dette med internmotivasjon og innsalgsaktiviteter, og det er i denne kategorien Gresvig nå har fått pris for.

- Våre selgere er en viktig del av merkevarene G-Sport/G-MAX og INTERSPORT, sier adm. dir. i Gresvig, Espen Braaten, og legger til:
- Å legge til rette for at hver enkelt av selgerne kan virkeliggjøre merkevareløftene er noe av det viktigste vi gjør som kjede.Med #Gfaktor og #dinpers når vi ut til hver og en av våre selgere på en enkel og engasjerende måte, og gir dem den innsikten de trenger for å kunne levere gode opplevelser for kunden.

 

Bedre omsetning

Denne prisen er ikke rettet mot forbruker, men mot ansatte i egen bedrift, og juryen har sett etter gode og nytenkende løsninger som skaper effekt. For Gresvig har de to app’ene ført til bedre omsetning.

- Når markedsavdelingen sender ut invitasjoner til bursdagsselskap kan selgerne med #Gfaktor/#dinpers sørge for at det er fest når gjestene kommer, at lysene er tent, at ballongene er hengt opp og med det skape den aller beste opplevelsen, slik at gjestene har lyst til å komme igjen og igjen. Hyper har hjulpet oss med dette, og sammen med våre dyktige butikksjefer og selgere har vi utviklet #Gfaktor og #dinpers – norsk retails råeste plattform for kommunikasjon, kultur, trening og gjennomførin, sier Braaten videre.

 

Nådd ut til alle

HR-direktør i Gresvig, Kjersti Johansen sier at med #Gfaktor og #dinpers har man nådd ut til hver og en av selgerne på en og engasjerende måte, og gitt dem den innsikten de trenger for å kunne levere gode opplevelser for kunden.

- Dette er to mobiløsninger som gir alle ansatte i kjedene G-Sport/G-MAX og Intersport en felles plattform der de kan kommunusere med hverandre og dele beste praksis på tvers av butikkene, hvor selgerne gjennomfører trening og ikke minst der hver og en får en unik prepping av hver eneste reklamekampanje gjennom modulen «Kampanjeklar». Mobilløsningen er bygget rundt gamification som motiverer og skaper engasjement for bruk, sier Johansen.

Modulen Kampanjeklar ble lansert i slutten av november i fjor og fram til midten av februar i år har Gresvig opplevd en markant økning i salg: antall solgte mersalgsvarer økte med 172 prosent, antall anbefalte varer økte med 96 prosent og antall erstatningsvaner økte med 88 prosent.

Kalender

Annonse