Garmin går med i Norsk Sportsbransjeforening
Publisert: 28.06.2017
Forfatter: Morten Dahl
BLIR MED: Garmin satser mot sport og er nå blitt med i Norsk Sportsbransjeforening. FOTO: GARMIN
Norsk Sportsbransjeforening har fått sitt første medlem som ikke var med i Norspo AS eller Sportskjedene AS. Garmin Nordic Norway AS ser verdien av å være med i bransjeorganisasjonen.
Garmin Nordic Norway er ikke ukjent med å være med i bransjeforeninger. De er fra før med i Norboat og Elektronikkbransjen, og ser nytten av å være med i disse.
Naturlig å bli med
- Vi forventer å omsette totalt for om lag 350 millioner her i landet i år. Noe av dette går til elektronikkbransjen, mens en vesentlig del går til sportsbransjen, så det er naturlig også å bli med i Norsk Sportsbransjeforening, sier salgssjef for Garmin i Norge, Trygve Lyby.
Han kan fortelle at Garmin, foruten å være velkjent aktør i jakt og friluftslivsegmentet, også har beina solid plantet i bil- og båtbransjen. Nylig åpnet de en ny salgskanal mot urmakere, og er i ferd med å åpne en ny kanal i kamerabransjen med sitt nye 360° kamera.
Salgssjef for Garmin i Norge, Trygve Lyby, har meldt Garmin inn i Norsk Sportsbransjeforening.
- Vi har hatt gode erfaringer med å være med i både Norboat og Elektronikkbransjen. Vi får verdifull informasjon og støtte hvis vi trenger dette i ulike situasjoner. Vårt håp er at også sportsbransjen skal kunne bidra med dette. Da jeg meldte oss inn, fikk jeg umiddelbart tilgang til god og nyttig informasjon om sportsbransjen, sier Lyby, som også er en ivrig leser av SPORT.
Rettferdig beløp
Lyby betaler nå kontingent til alle de tre bransjeforeningene, og synes ikke kontingenten til sportsbransjen er for høy. Han mener det er veldig rettferdig at medlemskontingenten bestemmes ut fra omsetningen i Norge.