G-Sport åpnet ny mote- og treningsbutikk

Publisert: 26.02.2016 Forfatter: Morten Dahl
G-Sport åpnet ny mote- og treningsbutikk
ÅPNeT: Den nye consept-butikken har fått et tiltalende og åpent preg med en avdeling for kvinner og en for menn. FOTO: MORTEN DAHL

G-Sport Concept Store med de mest attraktive merkevarene og kolleksjonene innen sporty klær og sko – det siste innen løp, trening, fitness, fotball og fritid, åpnet i Oslo i går.

Dermed får athleisure-trenden et påskudd for å få skikkelig fotfeste også i Norge. Ved årsskiftet ble trenden utropt til en av 2016s viktigste av livsstilsnettstedet Well+Good, som peker til motemarkedet og mener at dette er året det blir svært populært å  innarbeide treningsklær i hverdagen. Ordet «athleisure» er en kombinasjon av ordene «athletic» og «leisure», og er betegnelsen for komfortable fritidsklær.
STORFORNØYD: Kjededirektør for G-MAX/G-Sport, Dag Johansen (t.v.) og butikksjef Ole Moan er svært fornøyd med den nye G-Sport concept store’n i Byporten kjøpesenter i Oslo. FOTO: MORTEN DAHL

 
KØ: Det var til dels lang kø i Byporten kjøpesenter i forkant av åpningen av den nye consept-butikken. FOTO: MORTEN DAHL

Den første butikken av sitt slag i Norge åpnet dørene på kjøpesenteret Byporten midt i Oslo sentrum torsdag.’

I Byporten

Det er den eksisterende G-Sport-butikken i Byporten som nå har fått et helt nytt konsept med fokus på mote og aktiv fritid.

- Vi har tatt ned friluft, ski og sykkel, og satset i samarbeid med noen toneangivende leverandører på trening, aktiv livsstil og mote, sier kjededirektør Dag Johansen i G-MAX/G-Sport. Han sier at G-Sport Byporten gjorde det svært godt i fjor og hadde en brutto omsetning på 52 millioner kroner.  85 prosent av omsetningen gikk til det som den nye butikken nå satser på. I den nye butikken er det gitt bedre plass til å eksponere løsninger og konsepter og den har fått et mer moderne og åpent preg enn den gamle.

- Det er så vidt meg bekjent den første norske consept-butikken rettet mot en kategori. Hvis vi ser at dette er en suksess, noe vil selvsagt har tro på, så er det ikke umulig at vi åpner dette andre steder i landet, sier Johansen videre.

Butikken er tydelig delt inn i to avdelinger – en for menn og en for kvinner.

 

Har sett til utlandet

– Det er ingen tvil om at vi har sett på hva som rører seg i utlandet da vi bestemte oss for å åpne G-Sport Concept Store. Dette skal være en butikk der sport, fritid og livsstil går hånd i hånd, sier Johansen.

I New York er det allerede en drøss av butikker som har litt ekstra fint og spesielt trenings- og fritidstøy.

– Flere og flere kjøper sportsklær primært for å underbygge et sporty image og bruker dem i et utall anledninger utover trening. Dette er en megatrend internasjonalt, men vi ser at nordmenn også er interessert i dette. Det skal være kvalitetsprodukter fra kjente merkevarer med god «fit» som ikke alle andre butikker har, sier kjededirektøren i Gresvig.

Kalender

Annonse