G-MAX med åpningsfest på Ski Storsenter

Publisert: 09.09.2015 Forfatter: Eirik Arnesen
OPTIMALT PÅ STORSENTERET: – Vi har lenge ønsket oss en butikk i Ski. Lokaliseringer på storsenteret er helt optimal for oss, forteller varehussjef Erik Olsen. 9 september åpnet den 16. G-MAX-butikken. FOTO: EIRIK ARNESEN

– Her skal du ikke bare få stort utvalg og like lave prisen som våre konkurrenter, men også god en annerledes og god handleopplevelse, forteller varehus-sjef Erik Olsen. 9 september åpnet G-Max på Ski storsenter, med fyrverkeri og nattåpent.


Kø utenfor G-MAX på Ski da varehuset åpnet natt til onsdag. FOTO: G-MAX
– Det har vært en hektisk, men veldig morsom natt og morgen. Akkurat slik det skal være på en åpningsfest. Sammen med en smilende og offensiv liten hær av blåkledte kolleger, er det en nesten uforskammet morgenfrisk varehussjef som inviterer inn til 4000 splitter nye kvadratmeter sportsbutikk.
Etter en innspurt på seks hektiske uker åpnet den 16. G-MAX-butikken, og den første i Follo-regionen. Ved midnatt hadde rundt 2000 mennesker stilt seg i kø. Erik Olsen kan fortelle om et jevnt sig av nysgjerrige kunder, som ofret nattesøvnen for blant annet sykler til kr 100.

På lokomotiv

– Vi er veldig fornøyd med lokaliseringen. Vi har jobbet med dette i ganske lang tid. Det var viktig for oss å komme inn nettopp på Ski storsenter, som er selve lokomotivet blant kjøpesentre i regionen, forteller Olsen, som er engasjert som varehus-sjef frem til nyttår.
Han ble hentet til oppgaven med å bygge butikk og motiverte medarbeidere, etter fire år som leder av G-MAX i Fredrikstad. Kjeden hadde tidligere to butikker på Ski Storsenter – Intersport og G-sport. På vårparten ble G-sport avviklet, som en del av strategien frem mot nye G-MAX.

Mål om 100 millioner

Kjededirektør i G-MAX, Dag A Johansen, sier i en kommentar til Sport at målet er en årlig omsetning på rundt 100 millioner.
Åpningsfesten i Ski startet allerede kvelden før med fyrverkeri. Det nye stormarkedet åpnet deretter dørene ved midnatt. I uken før åpning hadde forholdsvis massive kampanjer og konkurranser i alle mediekanaler pirret Follo-folks nysgjerrighet. I butikken møter de et utvalg på ca 180 000 varer. Rundt 120 medarbeidere var i sving åpningsdagen, men normal vil bemanningen være 40.


Kalender

Annonse