Åpner møteplass for skientusiaster
Publisert: 16.01.2019
Forfatter: Birgitte Skjerven
Stereo skis-gründer Jens Martin Johnsrud i det nye showroomet i Ullevålsveien i Oslo.
Det norske skimerket Stereo skis fikk inn over 1,2 millioner kroner på sin folkefinansieringskampanje. Nå åpner de eget showroom og lanserer nye konsepter.
-
Folkeinvest kampanjen gjør at vi nå kan gjennomføre dette tiltaket, sier Stereo skis-gründer Jens Martin
Johnsrud om åpningen av showroom og nye ansettelser.
Det nye showroomet i Ullevålsveien
16A i Oslo, skal være et sted der produsenten kan ha møter med butikker og sine internasjonale kunder. Samtidig ønsker de at det nye lokalet skal være en møteplass for skientusiaster, og et sted hvor folk kan
få profesjonell hjelp. Her er hele kolleksjonen deres utstilt og tilgjengelig enten
man vil kjøpe eller leie ski.
Stereo Skis lanserer også et nytt konsept på
leiemarkedet. Sammen med den norske
gründerbedriften hyre.no som utvikler bildelingstjeneste, har de laget en kampanje som de håper vil nå en ny målgruppe. Begge oppstartsbedriftene har nemlig stor tro på et voksende marked innen delingsøkonomi.
– Vi åpner for utleie av ski, et tiltak vi
lanserte på slutten av sesongen i fjor. Vi ønsker å oppfordre folk til å teste
ski før de kjøper, eller å leie ski istedenfor å kjøpe, sier Amie Helstad, nye marketing
manager i Stereo Skis.
Å kunne leie ski er ikke noe nytt, men produsenten gir utleiekonseptet
en ny dimensjon ved å gjøre alle modellene tilgjengelige.
– Vi vil at folk skal få riktig ski til rett bruk, sier Helstad.
Dyrt å kjøpe
Den
norske skiprodusenten ser at utstyr til toppturer er dyrt, og ønsker å senke
terskelen for folk som vil utforske ulikt utstyr.
– Toppturer er
blitt en aktivitet for alle, også for de som står en gang i året. Da er
terskelen høy for å kjøpe utstyr til 20.000 kroner. Vi gjøre høykvalitetsproduktet
tilgjengelig for alle, og ønsker å tilby ski du ikke før fikk leid, sier
Helstad.
Økende
etterspørsel
Fra skiproduksjonen på Åre i Sverige.
Selskapet har hatt
salgsvekst til tross for at det har vært begrensede ressurser på salg. Men
etter at Johnsrud ansatte Amie Helstad i oktober i fjor, håper de å kunne kapitalisere
på det uforløste potensialet.
I løpet av de siste
årene etter at produksjonen av skiene ble flyttet til Åre i Sverige, har ryktet om produktet
spredt seg og etterspørsel økt.
– Vi er litt
på etterskudd med distribusjon og salg denne sesongen, men jeg har sykt tro på
dette, avslutter Helstad, som selv er tidligere aktiv med både skicross og freeride.