Previous Page  54 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 54 / 56 Next Page
Page Background

52

Sport

// 7/2015

messekalender

2016

ARRANGØR DATO MESSE

STED

JANUAR

MX-Sport

15 – 17. Tekstil

Exporama

Coop

15. – 17. Tekstil

Exporama

Stadion

17. – 18. Tekstil

Exporama

Norspomessen 17. – 18. Tekstil / hardvare

Exporama

Sport 1

22. – 24. Tekstil

Exporama

Ispo

24. – 27. Tekstil

München

MARS

On Snow 6. – 7.

Test av alpinutstyr/messe Geilo

Gresvig

6. – 8.

Tekstil / hardvare

Gardermoen

Coop

7. – 9.

Hardvare

Geilo

APRIL

MX-Sport

1. – 3.

Hardvare

Sport 1

3. – 4.

Hardvare

Stadion

3. – 4.

Hardvare

Hamar

ARRANGØR DATO

MESSE

STED

JULI

Outdoor

13.–16.

Outdoorutstyr

Friedrichshafen

AUGUST

MX Sport

12.–14.

Tekstil / hardvare Exporama

Coop

12.–14.

Tekstil / hardvare Exporama

Norspomessen 14.–15.

Tekstil / hardvare Exporama

Stadion

14.–15.

Tekstil / hardvare Exporama

Sport 1

21.–23.

Tekstil / hardvare Exporama

Gresvig

28.–30.

Tekstil / hardvare Gardermoen

Eurobike

31.–4. sept

Sykkel

Friedrichshafen

NB! Vi tar forbehold om endringer. Sjekk våre nettsider eller kontakt oss for oppdatert plan. Messekalenderen er satt opp med bakgrunn i den

informasjon som vi har mottatt.

SAMARBEIDET

Arne Fonneland, administrende direktør ved Janusfabrikken, sier

at alpinistene har bidratt til å utvikle den nye kolleksjonen og det

er blitt foretatt tester og erfaring i ett års tid. Hele kolleksjonen er

utviklet og produsert i Norge.

– Det er med stolthet vi har gjennomført dette prosjektet og

vi er ydmyke for all god læring og erfaring vi har fått gjennom

samarbeidet, sier Fonneland, og legger til at kolleksjonen med alpin-

landslaget har vært med på å styrke norske industriarbeidsplasser.

Han legger til at nyutviklede Airwool er en av de nye ullstoffene som

finnes i plaggene, og som gir god luftighet på strategiske steder.

ROYALTIES TIL LANDSLAGET

Royalties av salget av kolleksjonen «Attacking Vikings» går til

alpinlandslaget som helhet, og vil bidra til ytterligere satsing på

norske alpinprestasjoner.

– Vi har vært heldig å få Janus som en viktig samarbeidspartner

knyttet til undertøy. Janus og Alpinlandslaget har mye til felles –

norske, men svært internasjonale. Det har vært en veldig spennende

prosess å bidra til produktutvikling av en egen kolleksjon. Vi har stor

tro på passform og design vil være til glede for alpinister og folk

flest. Det er også spennende at folket kan direkte bidra til bedre

vilkår for norsk alpint gjennom kjøp av kolleksjonen, sier sponsor-

og markedsdirektør i Norges Skiforbund, Alpin, John-Olav Evans.

Egen Janus-kolleksjon for alpinlandslaget

Janusfabrikken og de norske toppalpinistene har nemlig

gått sammen om å utvikle en egen undertøyskolleksjon

under navnet «Attacking Vikings».

SIGNERTE:

I XXL NAF-huset signerte alpinlandslaget undertøy kjøpt

av kunder. Bak ses markedssjef Janne Solheim og adm. dir i Janus-

fabrikken, Arne Fonneland.

FOTO: MORTEN DAHL