52
Sport
// 7/2015
messekalender
2016
ARRANGØR DATO MESSE
STED
JANUAR
MX-Sport
15 – 17. Tekstil
Exporama
Coop
15. – 17. Tekstil
Exporama
Stadion
17. – 18. Tekstil
Exporama
Norspomessen 17. – 18. Tekstil / hardvare
Exporama
Sport 1
22. – 24. Tekstil
Exporama
Ispo
24. – 27. Tekstil
München
MARS
On Snow 6. – 7.
Test av alpinutstyr/messe Geilo
Gresvig
6. – 8.
Tekstil / hardvare
Gardermoen
Coop
7. – 9.
Hardvare
Geilo
APRIL
MX-Sport
1. – 3.
Hardvare
Sport 1
3. – 4.
Hardvare
Stadion
3. – 4.
Hardvare
Hamar
ARRANGØR DATO
MESSE
STED
JULI
Outdoor
13.–16.
Outdoorutstyr
Friedrichshafen
AUGUST
MX Sport
12.–14.
Tekstil / hardvare Exporama
Coop
12.–14.
Tekstil / hardvare Exporama
Norspomessen 14.–15.
Tekstil / hardvare Exporama
Stadion
14.–15.
Tekstil / hardvare Exporama
Sport 1
21.–23.
Tekstil / hardvare Exporama
Gresvig
28.–30.
Tekstil / hardvare Gardermoen
Eurobike
31.–4. sept
Sykkel
Friedrichshafen
NB! Vi tar forbehold om endringer. Sjekk våre nettsider eller kontakt oss for oppdatert plan. Messekalenderen er satt opp med bakgrunn i den
informasjon som vi har mottatt.
SAMARBEIDET
Arne Fonneland, administrende direktør ved Janusfabrikken, sier
at alpinistene har bidratt til å utvikle den nye kolleksjonen og det
er blitt foretatt tester og erfaring i ett års tid. Hele kolleksjonen er
utviklet og produsert i Norge.
– Det er med stolthet vi har gjennomført dette prosjektet og
vi er ydmyke for all god læring og erfaring vi har fått gjennom
samarbeidet, sier Fonneland, og legger til at kolleksjonen med alpin-
landslaget har vært med på å styrke norske industriarbeidsplasser.
Han legger til at nyutviklede Airwool er en av de nye ullstoffene som
finnes i plaggene, og som gir god luftighet på strategiske steder.
ROYALTIES TIL LANDSLAGET
Royalties av salget av kolleksjonen «Attacking Vikings» går til
alpinlandslaget som helhet, og vil bidra til ytterligere satsing på
norske alpinprestasjoner.
– Vi har vært heldig å få Janus som en viktig samarbeidspartner
knyttet til undertøy. Janus og Alpinlandslaget har mye til felles –
norske, men svært internasjonale. Det har vært en veldig spennende
prosess å bidra til produktutvikling av en egen kolleksjon. Vi har stor
tro på passform og design vil være til glede for alpinister og folk
flest. Det er også spennende at folket kan direkte bidra til bedre
vilkår for norsk alpint gjennom kjøp av kolleksjonen, sier sponsor-
og markedsdirektør i Norges Skiforbund, Alpin, John-Olav Evans.
Egen Janus-kolleksjon for alpinlandslaget
Janusfabrikken og de norske toppalpinistene har nemlig
gått sammen om å utvikle en egen undertøyskolleksjon
under navnet «Attacking Vikings».
SIGNERTE:
I XXL NAF-huset signerte alpinlandslaget undertøy kjøpt
av kunder. Bak ses markedssjef Janne Solheim og adm. dir i Janus-
fabrikken, Arne Fonneland.
FOTO: MORTEN DAHL