Previous Page  21 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 56 Next Page
Page Background

7/2015 //

Sport

19

SAMFUNNSANSVAR

i det siste Norrøna. Ockborn er klar på at Bergans må bli flinkere

til å få ut at de gjør mye godt samfunnsansvarsarbeide og at både

sluttbrukeren og bransjen må få kjennskap til dette.

HOLDBARHET

– Men vi er nødt til å gjøre vårt samfunnsansvars-arbeid på en riktig

måte for samtidig å opprettholde kvaliteten på plaggene. Holdbarhet

i materialer og på produktene – det at de varer lenger – er svært viktig

for oss i dette arbeidet – sammen med at produktene skal være laget

av mer resirkulerbare materialer. Gjenvinning er også viktig, sier han.

Ockborn sier at en ny ullstandard er på vei utarbeidet av Textile

Exchange. Den vil gjøre det mulig å følge ulla fra fabrikk til ferdig

produkt og som dermed gjør at dyrehold osv blir underlagt strenge

regler.

– Vi jobber hele tiden med våre leverandører om at dialog mellom

ledelse og arbeidstakere er alfa og omega for oss og at det skaper

bedre arbeidsmiljø for alle.

– Føler du at butikkleddet gjør nok i arbeidet med etisk handel?

– Jeg mener at kjedene kan bli flinkere til å løfte fram holdbare

produkter overfor sluttbrukeren. Det vil gjøre at både forbrukeren

og oss som leverandører blir presset til å satse på dette i større grad.

– Synes du at du har ledelsen og de ansatte med deg i den jobben

du nå gjør for Bergans?

– Ja, ledelsen støtter opp om dette arbeidet 100 prosent og ser

viktigheten av dette. Også de ansatte er opptatt av dette, men

trenger riktig verktøy for å jobbe med det i sitt daglige arbeid og

derfor satser vi mye på utdannning, svarer han.

– Vi vil at 75 prosent av våre produkter skal være Bluesign-godkjente

innen utgangen av perioden fram til 2021. I tillegg skal 70 prosent av

produktene være laget av mer bærekraftige råmaterialer enn i dag,

sier CSR-ansvarlig hos Bergans, Felix Ockborn.

- som blir skilt ved fødselen

Perfekt spenn og balanse i et skipar, er

ingen selvfølge. Skitrab er annerledes, og

har vært det siden 1946. Tradisjon, stolthet

og ekstreme kvalitetskrav har ført dem til

toppen av bransjen. Årets modeller har blitt

finjustert for skandinavisk bruk, og dine

kunder kan få en kvalitetsfølelse som ikke

enkelt lar seg kopiere.

Skitrab har blitt en suksess i Norge. Dette

takket være ekstravagant kvalitet og en

unik

“tvillingproduksjon”

av hvert skipar.

Skiene bygges av ett perfekt trestykke - og

blir så skilt “ved fødselen”. Slik blir spennet

identisk - hver gang!

Lyst på noe nytt og spennende til kunden

som kun vil ha det beste? Ta kontakt for en

seriøs skiprat!

Tvillingskiene

Sports Brand Marketing & Distribution

NQ Sport, Løxaveien 17, 1351 RUD

Tel: 21 95 02 95,

post@nqsport.no