Strikker til alle sesonger
Publisert: 12.10.2018
Forfatter: Birgitte Skjerven
Landslagsutøvere på lansering av årets VM-genser. Fra venstre, Aleksander Aamodt Kilde, Aksel Lund Svindal, Heidi Weng, Ragnhild Mowinckel, Nina Haver-Løseth.
Dale of Norway er på full fart ut i verden med norskproduserte strikkeplagg. Nå skal produsenten på Dalekvam ikke bare strikke klær for de kalde vintermånedene, men lage kolleksjoner tilpasset alle årstider.
Eierne fra investeringsfondet Altor er entusiastiske og har stor tro på
at den norske kompetansen er en unik verdi. De har allerede satset mye penger
på å utvide produksjonsfasilitetene for å øke kapasiteten.
-Dale of Norway er en fantastisk sterk merkevare, med en unik
kompetanse. De er best i verden både
på pris og kvalitet. Vi gleder oss til å videreutvikle merkevaren, å jobbe oss inn i det kinesiske markedet sammen med
det amerikansk-kinesiske investeringsfondet IDG Capital, sier Herman Korsgaard fra Altor til Sportsbransjeforeningen.
Inn i varmen
Det er et høyt tempo i tekstilbedriften om dagen,
men konstituert daglig leder og CFO i
Dale of Norway Kari-Anne Gabrielsen, er opptatt av at de skal ha en kontrollert vekst og bygge
sten på sten. Vi må utvide, investere og ansette for å håndtere veksten.
-Vi er så heldig å ha fått
oppdraget med å designe og produsere den offisielle OL-genseren for sommer-OL i
Tokyo 2020.
Det er jo veldig varmt i
Tokyo om sommeren, så det blir noe helt nytt for oss, forteller Gabrielsen.
Hun vil ikke røpe hva
slags planer Dale har for sommerkolleksjonene.
På ballen
En ny sponsoravtale er også helt i trå med den nye satsningen. For Dale
of Norway og Håndballen NHF har inngått en samarbeidsavtale for de neste to årene.
-Vi er veldig stolte over å kunne titulere oss som samarbeidspartner
til Norges Håndballforbund! Dale of Norway har vært en samarbeidspartner til
skiidretten i over 60 år, men dette er noe nytt, spennende og i tråd med
retningen merkevaren beveger seg, sier sponsorsjef John Olav Evans i Dale of
Norway.
Den store fordelen med landslagene i håndball er at de spiller to
mesterskap årlig, som er i viktige salgsperioder for oss i Dale of Norway. I
tillegg deltar lagene forhåpentligvis i sommer-OL, som vil kunne gi oss
synergier over i det å bli et mer helårsbrand, avslutter Evans.