Høy aktivitet på de norske Ispo-standene
Publisert: 01.02.2018
Forfatter: Morten Dahl
FORTSATT GODT BESØKT: Ispo er fortsatt en messe med mange besøkende, denne gang 84.000. Her fra da portene ble åpnet åpningsdagen. FOTO: ISPO
Norske og skandinaviske utstillere gjør seg fortsatt gjeldende på Ispomessen. Messen samlet denne gang 84.000 besøkende fra 120 land, noe som er et litt lavere antall enn i 2017.
SYSTUE: Bergans' systue-sjef Anne Granerud hadde tatt meg seg systua til Ispo. Det var populært. FOTO: MORTEN DAHL
POPULÆRT: Kari Traa tiltrakk seg også denne gang mange besøkende. FOTO: MORTEN DAHL
NY STOR STAND: Rottefella hadde ny stor stand med sin nye kleskolleksjon. FOTO: MORTEN DAHL
HEKTISK: Mye aktivitet på Alfas stand. FOTO: MORTEN DAHL
FORNØYDE: Mari Dahlin Andersen og Mike Emery i Skogstad var fornøyd med Ispo. FOTO: MORTEN DAHL
NY STAND: Bergans med ny stand. FOTO. MORTEN DAHL
DALE OF NORWAY
ROALD AMUNDSEN SKIN CARE
BULA
DÆHLIE
MADSHUS
NORRØNA
NORTHERN PLAYGROUND
ACLIMA
SWIX SPORT
VIKING FOOTWEAR
TUFTE WEAR
DEVOLD: Adm. dir. Cathrine Stange på standen.
HELLY HANSEN: Stor aktivitet på standen.
AMUNDSEN SPORTS
REAL TURMAT
COMFYBALLS
MOONLIGHT MOUNTAIN GEAR
SGN SKIS
STEREOSKIS
SWEET PROTECTION
SWENOR
VIMANA
WE ARE FIT
WE NORWEGIANS
Det kokte til tider i Scandinavian Village med godt besøk hos de norske og de andre skandinaviske utstillerne. De utstillerne som SPORT snakket med var svært positive til aktiviteten på standene.
«Nye» stands
Flere av de norske og skandinaviske utstillerne gjorde seg bemerket med store, annerledes og nye stander. Bergans hadde for eksempel et helt nytt konsept i år, der bærekraft sto sentralt. Blant annet hadde de etablert en egen systue der forbipasserende kunne få foretatt enkle reparasjoner på klær. Her var det også mye informasjon om hva Bergans gjør på bærekraft-siden, samtidig som hele standen hadde færre plagg å vise fram. Skogstad og Aclima var to andre som også hadde oppgradert standene sine. Det samme hadde Kari Traa, Sweet Protection og Dæhlie, mens Bula deltok for første gang i Active Brands-regi. Norrøna hadde også gjort om en del på sin stand fra tidligere utgaver av Ispo.
84.000 besøkende
Ifølge Messe München var det i år 84.000 besøkende på de fire dagene messen varte, og det var en sterk økning i internasjonale besøkende. Flest nye besøkende var det fra Østerrike, Japan, Tyrkia, Tsjekkia, Storbritannia og USA. SPORT møtte også en del nordmenn i gangene, men kanskje ikke like mange som tidligere.
Totalt var det 2801 utstillere denne gang, og det var en økning på om lag 2 prosent sammenliknet med Ispo 2017. Ispo uttrykker i en pressemelding at de var spesielt godt fornøyd Ispo Digitalization, der man kunne teste framtidens teknologier, og hvordan dette påvirker bransjen allerede nå. Også outdoor og snowsport hadde mange besøkende, noe som kan skyldes at vinteren både i Nord- og Mellom-Europa så langt har vært meget god. Om lag 30 norske utstillere deltok på messen. Scroll nedover på siden for å se bilder av alle de norske standene.