Active Brands kjøper Aksel Lund Svindals Greater Than A
Publisert: 19.06.2019
Aksel Lund Svindal har vært med Active Brands merkevare Sweet Protection siden 2012.
Active Brands har kjøpt rettighetene til Greater Than A. Avtalen som gjelder fra 1. november 2019. Sammen vil de utvikle en komplett kolleksjon for skientusiasten. Lanseringen er planlagt til høsten 2020.
Greater Than A ble
lansert våren 2018 og kolleksjonen besto av undertøy og fritidsklær som ble solgt
gjennom motebutikker. Gjennom samarbeidet med Active Brands vil teamet utvikle merkevaren til også å omfatte sportssegmentet.
- Vi er
svært glade for at Aksel Lund Svindal med dette velger å arbeide enda tettere
med Active Brands. Vi ser et stort internasjonalt potensiale ved å også ta
merkevaren over til sportssegmentet, og fortsette den solide jobben teamet bak
merkevaren har gjort. Å kunne jobbe med en ekspert som Aksel er uvurderlig i
vårt arbeide med å utvikle de absolutt beste produktene på markedet, sier Espen Krogstad, CEO i Active Brands as.
Kolleksjon for skientusiasten
Active Brands og
Aksel Lund Svindal vil i tiden fremover jobbe med å utvikle en komplett kolleksjon
for den kresne skientusiasten. Målet er å lage en kolleksjon som består av både
uformelle fritidsplagg og undertøy, men også en komplett All Mountain-kolleksjon
for skikjørere som trives godt både utenfor og i skiløypene. Planen er å kjøre
en selektiv og sortimentsstyrt distribusjon via både sport- og motebutikker med
lansering høsten 2020.
Høy kvalitet og bærekraft har vært fokus
Aksel Lund Svindal utdyper
med "Jeg er veldig fornøyd med å få på plass en avtale som sikrer
videre utvikling av brukervennlige og bærekraftige innovasjoner, innen et
område som ligger meg nært til hjerte. På det personlige plan var det også
viktig for meg at det var en match mellom Active Brands og meg hva gjelder
miljøvennlig klesproduksjon. Vi vil fortsette å benyttes oss av
naturprodukter som ull og økologisk bomull, et område Active Brands har god
erfaring med".
Aksel Lund Svindal
har vært med Active Brands merkevare Sweet Protection siden 2012 og har vært en
viktig bidragsyter i den internasjonale veksten merkevaren har
opplevd. Sammen med Aksel har Sweet Protection lansert en rekke banebrytende
teknologier i hjelmer rettet mot den mest krevende brukergruppen, skiracere.